Köln  Derneği Fenerbahçe
02 Mart 2023

FUTBOL DÜNYASI DEPREM FELAKETİNİN YARALARINI SARMAK İÇİN ‘OMUZ OMUZA’ VERDİ

Köln  Derneği FUTBOL DÜNYASI DEPREM FELAKETİNİN YARALARINI SARMAK İÇİN ‘OMUZ OMUZA’ VERDİ

Ülkemizi sarsan büyük deprem felaketleri sonrası Türk futbolunun en önemli paydaşları yaraları sarmak için Gençlik ve Spor Bakanlığı, Türkiye Futbol Federasyonu, Süper Lig Kulüpler Birliği Vakfı ve beIN Medya Grubu iş birliği ile organize edilen 'Omuza Omuza' Yardım ve Dayanışma gecesinde buluştu.

Yaklaşık 5.5 saat süren organizasyonda 845,7 milyon TL bağış elde edilirken, deprem bölgelerine konteyner ve tüm barınma ihtiyaçlarının karşılanmasında kullanılacak bu kampanyanın 15 Haziran'a kadar devam edeceği bildirildi.

Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Mehmet Muharrem Kasapoğlu tarafından lig maçlarının 2 hafta şifresiz yayınlanacağı duyurulurken, gelecek sezon başında 3 büyük kulüp Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş’ın depremzede vatandaşlarımız için düzenlenecek turnuvada karşılaşacakları açıklandı.

beIN Sports, Sports TV, D Smart Spor, S Sport, A Spor, Tivibu Spor, TRT Spor, TV8, FB TV ve kulüp televizyonları ile TRT Radyo, Radyo Gol, Radyospor ve Lig Radyo'nun yanı sıra birçok dijital medya kanalından canlı yayınlanan bu programın moderatörlüğünü Acun Ilıcalı yaptı.

Bu tarihi organizasyona Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Mehmet Büyükekşi, Başkanımız ve Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Ali Y. Koç, Süper Lig kulüp başkanları, teknik direktörler, futbolcular, hakemler ve Türk futbol camiasının önde gelen isimleri katıldı. Futbol dünyasının ünlü isimleri de telefon bağlantıları ve videolu mesajlarla afetzedelere destek oldular.

Başkanımızla birlikte organizasyona Genel Sekreterimiz Burak Çağlan Kızılhan, Teknik Direktörümüz Jorge Jesus, Futbol A Takımımızın ve Fenerbahçe Petrol Ofisi Kadın Futbol Takımımızın oyuncuları ve eski futbolcularımız katıldı. Ayrıca sponsorlarımız, derneklerimiz ve taraftarlarımız da geceye telefonla bağlanarak, kampanyaya katkıda bulundular.

Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Mehmet Muharrem Kasapoğlu: Bu acıların üstesinden inşallah hep birlikte geleceğiz

Bu özel geceye telefonla bağlanan Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Mehmet Muharrem Kasapoğlu, yaptığı konuşmada, "Ülke olarak, millet olarak zor günlerden geçiyoruz. Böylesine günlerde acımızı hafifletecek tek yol, ortak duygumuz, ortak değerlerimiz. Bu değerleri bir araya getirecek yollar da birlik ve beraberlik. Depremin ilk anından itibaren aziz milletimizin bu iradeyi gösterdiğini birlikte gördük, yaşadık. Devletimizin ve milletimizin ilk andan itibaren omuz omuza olması bizler için her zamanki gibi bir mutluluk tablosuydu. Allah'ın izniyle bu süreci de omuz omuza, birlikte yönetmeye devam edeceğiz. Tabii ilk anlardan itibaren peş peşe yaşanan depremler ve bu süreçte spor camiamızın birbirine sımsıkı kenetlenmesi, yaraları sarmak için seferber olması gurur vericiydi. İlk andan itibaren elini taşın altına koyan, destek veren camiamızın her bir ferdiyle gurur duyuyoruz. İnşallah bu gece de aynı birliği, aynı beraberliği, bu tabloyu taçlandıracak bir gece olacak, buna inanıyorum. Varlığıyla, desteğiyle bu geceye omuz veren futbol camiamızın her bir paydaşına şükranlarımı sunuyorum. Hep ifade ediyoruz; spor yalnızca fiziksel efor sarf etmekten ibaret değildir. Spor bir dostluk köprüsü; spor centilmenlik, dayanışma, zor zamanlarda insanlara, topluluklara moral ve motivasyon veren bir güç. İşte bu gece sporun bu yönüne hep birlikte şahitlik ediyoruz. Arması, forması birbirinden farklı olsa da ortak duyguların birleştirdiği sporcularımız, spor insanlarımız, yöneticilerimiz tarihe geçen bir dayanışma örneğini sergiliyorlar. Her birine gönülden teşekkür ediyorum. Spor camiamızın yalnızca zor günlerde değil, her daim bu birliği, bu beraberliği ortaya koymasını temenni ediyorum. Çünkü görüyoruz ve yaşıyoruz ki bu dostluk tablosu onlara çok yakışıyor; daim olsun diyorum. Aziz milletimize başsağlığı diliyorum. Bu acıların üstesinden inşallah hep birlikte geleceğiz. Bu günler elbette geçecek. Tabii yaralarımızı sararken de sporun iyileştiren, birleştiren gücünden tıpkı bugünkü gibi her daim destek alacağız. Buradan değerli izleyicilerimiz ve kıymetli sporseverlerle şunu paylaşmak istiyorum; Gençlik ve Spor Bakanlığı olarak liglerimizin yayıncı kuruluşu olan beIN Media Group ile yaptığımız görüşmeler neticesinde sporun birleştirici gücünü vurgulamak maksadıyla ligin bundan sonraki 2 haftasındaki tüm futbol müsabakalarını şifresiz ve herkese açık hale getirecek bir uygulama kararı alındı. Ben bu vesileyle bu gece yapılan bütün bağışlar için tüm bağışçılara şükranlarımı ifade etmek istiyorum. Omuz Omuza yardımlaşma gecesine emek, fikir ve katkı vererek büyük bir pozitif hava oluşturan, bu güzel atmosferi sağlayan herkese bir kez daha teşekkür ediyorum; hayırlı akşamlar diliyorum." dedi.

TFF Başkanı Mehmet Büyükekşi: "Hepimiz bir ağacın farklı dallarıyız; kökümüz bir, suyumuz bir, güneşimiz bir. Bu kampanyada çok özel, çok güzel duygular yaşadık

Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Mehmet Büyükekşi, konuşmasında, " Milletimizin başı sağ olsun. Özellikle afette hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah'tan rahmet diliyorum; mekânları cennet olsun. Yaralanan vatandaşlarımıza acil şifalar diliyorum; yakınlarına özellikle sabr-ı cemil diliyorum. Yaralananlar da inşallah en kısa zamanda şifa bulup aramıza katılırlar diyorum. Değerli izleyicilerimiz, depremin hemen ilk günü Türkiye Futbol Federasyonu olarak 20.000.000 TL bağışta bulunduk. Arkasından tüm Süper Lig kulüplerimiz 59.000.000 TL bağış yaptılar. Yine 1. Lig kulüplerimiz bize 5.000.000 TL bağış yaptı. Türkiye Futbol Federasyonu da bunların üzerine 16.000.000 TL ekliyor ve 80.000.000 TL ile Omuz Omuza kampanyasını bugün açıyoruz. 1000 konteynerin hemen siparişini verdik. İnşallah 10 gün içerisinde Gaziantep'in İslahiye kazasında konteynerleri yerine monte etmeye başlayacağız. Bu kampanya biliyorsunuz depremdeki çok büyük yıkıma bir nebze olsun merhem olacak. Bu bölgenin çok büyük ihtiyacı var. Biz de futbol ailesi olarak geçici ve kalıcı barınma ihtiyacını karşılamak için yola çıktık. Bu kampanyaya Süper Lig takımlarımız, 1. Lig takımlarımız, 2. Lig takımlarımız, 3. Lig takımlarımız, profesyonel ve amatör tüm takımlarımızın başkanları, futbolcuları, teknik direktörleri ve bu ekibin tüm paydaşları destek veriyor ve bundan sonra da destek bekliyoruz. Özellikle Omuz Omuza kampanyamız için imkânı olan herkesi bu hareketin bir parçası olmaya davet ediyorum. Bu kampanya ile aramızdaki tüm renk farklarını bir kenara bıraktık ve tek amaç için buradayız; yani omuz omuzayız. Kimsenin, 'Ben daha önce yardım yaptım, şu anda yardım yapmama gerek yok.' demesini özellikle istemiyoruz. Biliyoruz ki 2 hafta önce de bir kampanya oldu ama bu ihtiyaç maalesef hep devam edecek. Onun için ihtiyacımız büyük. Bugün Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray, Trabzonspor, profesyonel ve amatör tüm kulüplerimiz ile el eleyiz, şu anda ekran karşısındayız ve omuz omuzayız. Hepimiz bir ağacın farklı dallarıyız; kökümüz bir, suyumuz bir, güneşimiz bir. Bugünkü samimiyetimiz, dayanışmamız ve tüm düşüncelerimiz dilerim depremle sınırlı kalmaz, yıllarca devam eder. Çünkü biz bunu Trabzonspor - Basel maçında başlattık, arkasından Ülker Stadyumu Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Spor Kompleksi'nde, ardından Vodafone Park'ta bütün renkler, bütün başkanlarımız bir araya gelerek Omuz Omuza kampanyasının tanıtımı için destek verdik. Bugün bu kampanyanın başlangıcı ama bu kampanya en az 6 ay daha devam edecek. Yapmak istediğimiz kampanya bugün bitmeyecek, bundan sonra bir takım özel maçlar yapacağız, bu kampanyaya destek olmak için... Biliyorsunuz UEFA Şampiyonlar Ligi Finali 10 Haziran'da İstanbul'da yapılacak. O zamana kadar birçok farklı organizasyon da yaparak bu kampanya için özellikle yeni birtakım gelirler elde edebilmek adına çabalarımız devam edecek. Bu kampanyada çok özel, çok güzel duygular yaşadık. Siz de mutlaka rastlamışsınızdır, Trabzon'un Of ilçesine bağlı Çoruk Köyü muhtarı, demirci ustası Coşkun Ayyıldız, 8 yaşındaki evladımız Elif'in kurtarılma anında Elif'in Fenerbahçeli olduğunu öğrenince, 'Ben Trabzonspor taraftarıyım ama bugün senin için "En büyük Fenerbahçe" diyeceğim.' dedi. Bu hikâyeler çok fazla; diğer takımlarımız için de hep bunları gördük, duyduk ve hislendik. Ben de özellikle deprem bölgesini ziyaret ettiğimde bu tür çabalarla ilgili çok önemli anekdotlarla karşılaştım. Özellikle çadırkentte kalanlar bu konuda hislerimize tercüman oldular. Özellikle bir arkadaşımız, 'Ben de bir fabrika sahibiydim ama bugün her şeyimi kaybettim. Evimi kaybettim, çocuklarımı kaybettim, eşimi kaybettim. Allah keşke benim de canımı alsaydı.' diyor. Bunları yaşadık ama metin olmalıyız. 'Dışarıda aşırı fırtına vardı, dışarıda aşırı soğuk vardı, kar vardı, pijamayla dışarı çıktık ve üstümüze ne bulursak onu sardık.' Bugün aramızda özellikle Atakaş Hatayspor'dan Volkan Hocamız var, Gökhan kardeşimiz var, bu olayları yaşadılar. Her zaman onların hisleriyle yan yana olmamız lazım, bu duygularla yardımlarımızı yapmamız lazım. Çünkü Türkiye, devletiyle, milletiyle, sivil toplum örgütleriyle her büyük afette bir araya geliyor, bu sefer de bir araya geldi. "Mustafa Kemal Atatürk 10. Yıl Nutku'nda şöyle diyor: 'Geçen zamana nispetle daha çok çalışacağız, daha az zamanda daha büyük işler başaracağız. Bunda muvaffak olduğumuzda hiç şüphem yok. Çünkü Türk milletinin karakteri yüksektir, Türk milleti çalışkandır, Türk milleti zekidir.' Çünkü Türk milleti birlik ve beraberlikle güçlükleri yenmesini biliyor. Bizler her zaman bu bilinci koruyarak Büyük Atatürk'ün dediği gibi birlik ve beraberlikle her türlü güçlüğü yenecek karakterdeyiz ve bunu her zaman sergiledik. Futbol ailesi olarak da inşallah bu kampanyanın sonunda çok güzel bir birliktelik sağlayacağız. Ben bu birliktelikte bizlerle olan tüm kulüplerimize, tüm kulüp başkanlarımıza, taraftarlarımıza, futbolcularımızdan malzemecisine kadar dayanışma ve yardımlaşma organizasyonlarının içinde olan ve özellikle bu geceye destek veren Acun Ilıcalı'ya, hocalarımıza, futbolcularımıza, omuz omuza çalışan herkese çok teşekkür ediyorum ve şükranlarımı sunuyorum." ifadelerini kullandı.

Başkanımız ve Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Ali Y. Koç: Bu eşi benzeri görülmemiş dayanışmadan dolayı gurur duyuyoruz

Eşi benzeri görülmemiş bir dayanışmanın yaşandığına vurgu yapan Başkanımız Ali Y. Koç, “ Tekrar ülkemizin başı sağ olsun, geçmiş olsun. Acımız taze ama o acının için de umut ve gurur da var. Gurur, eşi benzeri görülmemiş dayanışma. Ülke tarihimizde bu dayanışmanın örnekleri var ama bu sefer ki farklıydı. Nüfusumuzun %15.7’si burada oturuyor. Ekonomimizin %9.5’u. Arka arkaya gelen depremler bazı otoritelere göre dünya tarihinde karada arka arkaya yaşanan en büyük deprem olduğu söyleniyor. Bu eşi benzeri görülmemiş dayanışmadan dolayı gurur duyuyoruz. Umudum da artık bundan ders almayı, geçmiş olaylardan almadığımız dersi bu sefer almayı, dünyanın en güzel ülkesi olan vatanımızın çocuklarının geleceğine, onlara yakışır, böyle afetlere hazır bir ülke dizayn etmemiz gerekiyor. Bu bir geceden bir geceye olmuyor. Bu bilinçle, liyakatla, eğitimle, bilimle, teknolojiyle… Pek çok unsurun bir araya geldiği etkenlerle oluyor. İnanıyorum ki tüm ülke çapında bir farkındalık aynı zamanda bir dönüşüm seferberliği de başlayacaktır ama bu öncelikler biraz daha sonra. Şimdi ki en büyük öncelik, deprem bölgesindeki afet deniyor ben kıyamet diyorum. Bu bölgedeki insanların hayatlarını kolaylaştırmak, acılarını dindirmek ve şu an en büyük öncelik olan barınma ihtiyaçlarına hepimizin destek olması, katkı sağlaması ve en hızlı şekilde yapması gerekiyor. Bunun için de takdire şayan girişimleri hem okuyoruz haberlerde görüyoruz, bunlardan bir tanesi de bizlerin buraya gelmesi. Ben, bu gecenin gerçekleşmesinde fikren ve organizasyon olarak başta Türkiye Futbol Federasyonu ve ligimizin yayıncı kuruluşu beIN Sports’a çok teşekkür etmek istiyorum.  Bunun gerçekleşmesindeki en büyük kolonlardan biri olan, belki de en büyüğü olan Kulüpler Birliği Vakfı ve Kulüpler Birliği Vakfı’ndaki bütün başkanlarımıza çok teşekkür etmek istiyorum.  Bildiğini üzere iki takımımız ligden çekilmek zorunda kaldı. Gökhan Zan ve eşini takip ediyoruz. Volkan Demirel ilk günden aslında işin vahametini bize o duygu yüklü, çaresizlik içinde çekilmiş videosuyla ülke çapında anlattı. Aydın Başkan ki çok sevdiğim başkanımız, sürecin başından beri temas halindeyiz. Dolayısıyla kulüplerimizin de ne haller içinde olduklarını birebir yaşadık. İnşallah hem Gaziantep Futbol Kulübü hem de Hatayspor, mümkünse belki şu an söylemesi kolay ama önümüzdeki sezon tekrar bıraktığı yerden bu rekabetin içine girerler. Tabii söylemesi kolay. Kendi şehirlerinde belki de bunu yapmak mümkün değil, başka şehirde yapmaları gerekecektir. Ama inanın onların da çabası ve ligde olmaları iki takımın da kendi bölgelerinde etkilenen insanlara umut ve motivasyon olacaktır, güç ve kuvvet verecektir. İnşallah iki takımımızı da tekrar aramızda görürüz.  Futbol özelinde de bir şey söylemek istiyorum; ben şahsen bir vatandaş olarak bu ülkenin kutuplaştırılmasından çok rahatsız ve sıkılmış olan bir insan olarak söylüyorum ve bu kutuplaşmanın en önemli unsularından birinin futbol olması tabii bizler için çok acı bir gerçek ama bir gerçek! Belki bu acıların içinde bizler de son birkaç haftadır gördüğümüz, omuz omuza verdiğimiz, kardeşliğimizi hatırladığımız, aramızdaki rekabetten hayatta çok daha önemli şeyler olduğunun bilincine vardığımız şu ortamda şu sağladığımız birlik ve beraberliğin ‘Söz konusu vatansa gerisi teferruattır’ anlayışıyla birbirimize olan dostluğumuzun ve takımlarımızın etki alanının genişliğini hepimiz omuz omuza verdiğimiz zaman gördüğümüz ortamda inşallah bu ruh, bu anlayış, bu kültür kalıcı olur. Çünkü bizlere de nasıl ki gelecek nesillere doğru bir ülke bırakma sorumluluğu varsa, bizlere de futbol açısından da genç nesillere daha olumlu bir iklim bırakmamız gerekiyor. İnşallah bu felaketten, bu acıdan sonra bizler de bunu sürdürebiliriz diyorum.” dedi.

Başkanımız Ali Y. Koç: Fenerbahçe Spor Kulübü olarak 100 milyon lira taahhüt ediyoruz

Desteklerinden ötürü özellikle sponsorlarımıza ve derneklerimize teşekkür eden Başkanımız, “Fenerbahçe Ailesi olarak toplamda 1000 konteyner bağışlamak üzere para topladık. Fenerbahçe Ailesi ne demek; çalışanlar, sporcular, kongre üyeleri, iş ortaklarımız, sponsorlar vsvs. 1 konteyner 100 bin TL. Sponsorlarımız 328 konteyner bağışladı. Sponsorlarımızın katkısını çok değerli ve önemli buluyorum. Özellikle Ferit Şahenk’e teşekkür etmek istiyorum. Biliyorsunuz “Tek Yürek” gecesinde çok büyük bağışta bulunmuştu ama o da Fenerbahçe Ailesi’nin çok büyük parçası olduğu için bu kampanyaya da 100 konteyner bağışladı. 10 milyon lira. Sayın Cantürk Alagöz’ü iki kere aramışız. Bir başkan aramış, bir ben aramışım. Acun bir de senin gecene katılmıştı. Allah razı olsun. Gönlü çok cömert. Kimseyi geri çevirmiyor. Derneklerimiz yurt içi ve yurt dışında kendi aralarında 206 konteynerlık yani 20 milyon 600 bin liralık bir bağış toplamışlar. Fenerbahçe Spor Kulübü olarak 100 milyon lirayı taahhüt ediyoruz. Yeni başladık. 4-5 gündür bunun üstünde çalışıyoruz. Belki hazirana kadar bu çok artar. İnşallah artar. Ama en azından 4-5 bin kişinin barınma sorununda çorbada bizim de tuzumuz olacak. Herkese çok çok teşekkür ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

Teknik Direktörümüz Jorge Jesus: Bu bağışlar çok önemli. Umuyorum ki bu yardımlar devam edecek

Teknik Direktörümüz Jorge Jesus da, “Türk insanların paylaştığı duyguları ben de paylaşıyorum. Bu trajedi asrın felaketi. Büyük Türk milletinin ayağa kalktığını gördüm. Bu kadar birlik olmaları çok güzeldi. Maalesef çok insan hayatını kaybetti ama artık geleceği ve ne yapacağımızı düşünmemiz lazım. Türk insanını büyük birlik ve dayanışma içinde gördüm. Bunun için tebrik ediyorum. Tabii ki kayıpları geri getiremeyiz ama gelecek için çok iyi şeyler yapabiliriz. Bu bağışlar çok önemli. Umuyorum ki bu yardımlar devam edecek. Burada olmaktan da çok mutluluk duyuyorum. İnsanların yüreklerine dokunalım. Buna yapacağız ve acıları azaltacağız. “ dedi.